Loading color scheme

JustGoo in 2022

trainingsaanbod overdag

Ondanks (of misschien wel juist dankzij) de tijdelijke lockdown van Nederland kijkt JustGoo al met veel plezier vooruit naar komend jaar. Wij hebben er namelijk alle vertrouwen in dat 2022 op veel gebieden een aangenamer jaar zal worden dan 2021 en met name verheugen wij ons op de komende hardloop- en wandelevenementen. Wil jij ook aan zo een evenement deelnemen en heb je een bepaald doel voor ogen? Lees dan snel verder!

Komend voorjaar staat er een aantal leuke hardloopevenementen gepland in de eerste helft van april en een behoorlijk deel van onze leden wil gaan deelnemen daaraan. Denk onder andere aan:

  • 03 april, Lake Garda 42 Italië
  • 10 april, Marathon Rotterdam
  • 18 april, Groene Loper Run Maastricht
  • 18 april, RosaRun Sittard 

Later in het jaar staan er nog meer mooie evenementen gepland, kijk voor een bijgewerkt overzicht steeds naar de agenda in onze meest recente NieuwBrief

 

Wanneer jij daar een bepaald doel (lees: de afstand probleemloos uitlopen of zelfs een bepaalde eindtijd lopen) wilt halen, dan is een goede voorbereiding vereist. Eigenlijk lijkt dat wel een beetje op een reis plannen. Voordat je op reis gaat, dien je jezelf een aantal vragen te stellen:

  • wat is jouw beginpunt?
  • wat is jouw gewenste eindpunt?
  • hoelang mag de reis duren?
  • heb je de benodigde middelen beschikbaar?

 

Hoe vertaalt zich dit naar de komende trainingsperiode voor jou?

Wat is jouw beginpunt? Zoals TomTom je alleen de weg kan wijzen wanneer begin- en eindpunt bekend is, zo is het ook handig om te weten wat jouw huidige conditie is voordat je begint met trainen naar een bepaald doel. We gaan dat doen middels een zogenaamde 'nulmeting'. Door een testloop te doen die past bij het doel dat jij jezelf gesteld hebt, krijg je een goed beeld van jouw huidige condities. 

Wat is gewenste eindpunt? Het gewenste eindpunt is meestal wel duidelijk, maar belangrijk is ook om te kijken of dit eindpunt (doel) wel realistisch voor jou is. Hierbij speelt jouw beginpunt (huidige conditie) een belangrijke rol. Afhankelijk daarvan gaan we samen een inschatting maken welk trainingsschema jou gaat helpen om jouw doel te halen.

Hoelang mag de reis duren? Hierbij geldt het bekende spreekwoord 'haastige spoed is zelden goed'. Heb jij een uitdagend doel voor ogen, dan is het belangrijk om gedurende meerdere weken (of maanden) gestaag aan jouw conditie te werken. Lang genoeg van tevoren beginnen is dan ook heel belangrijk. Daarnaast speelt ook een rol hoe vaak jij kunt/wilt trainen per week. Een trainingsschema voor de halve marathon met 2 trainingsdagen per week ziet er heel anders uit dan een schema met 4 trainingsdagen (en zal waarschijnlijk ook een ander resultaat hebben).

Heb je de benodigde middelen beschikbaar? Je kunt nog zo graag willen, wanneer jouw lichaam (nog) niet toe is aan jouw doel dan dien je ofwel het doel bij te stellen of deze editie van het evenement over te slaan. Beter kun jij dan de komende tijd gericht aan de slag gaan om jouw conditie/looptechniek verder te ontwikkelen zodat je een volgende uitdaging wel aan kunt gaan.  

 

Maar first things first! We hadden voor zaterdagmiddag 08 januari 2022 een geschikte sportaccommodatie gereserveerd in Maastricht teneinde daar de nulmeting aan te bieden aan geïnteresseerde leden. Gezien de huidige Covid-maatregelen verschuift deze datum, maar zo gauw het weer mag zal deze nulmeting alsnog plaatsvinden. Vanaf die nulmeting kun jij dan naar jouw doel gaan toewerken door gericht aan de slag te gaan met jouw conditie. De intentie is om deze nulmeting tweemaal per jaar aan te bieden richting de leden die hier interesse voor hebben. Zodoende kan jezelf jouw vooruitgang in conditie zien of kun je elk half jaar jouw trainingsschema aanpassen aan jouw actuele conditie en jouw actuele trainingsdoel.

Wil jij deelnemen aan de eerstvolgende nulmeting, zo gauw dat weer kan? Meld je dan via onderstaande link aan en reserveer alvast jouw plekje. 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.