Hardlopen en wandelen
bij JustGoo
Arrow
Arrow
Slider

Heb je advies nodig? Vraag het aan je trainer of stel je vraag aan het adviescentrum van JustGoo. JustGoo werkt nauw samen met fysio-therapeuten, voedingsdeskundigen en andere professionals en kan je dus altijd een professioneel en op maat gesneden antwoord geven. 

Stuur je vragen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Met de winter in het land is het een kwestie van zien en gezien worden!!
’s Avonds wordt het vroeg donker. Het moment om een reflecterend hesje of verlichting te dragen. Zorg voor je eigen veiligheid én die van de groep. Verplichte kost voor hardlopers en wandelaars die in het donker trainen.

GOED ZICHTBAAR
Zorg dat je goed zichtbaar bent. Er zijn veel verschillende lampjes, veiligheidsvestjes en reflecterende materialen verkrijgbaar.
TELEFOON MEE
Neem altijd je telefoon mee. Past-ie niet in je hardloopkleding? Koop dan een speciale belt waarin je ‘m mee kunt dragen. Mocht er onverhoopt iets aan de hand zijn, dan kun je altijd iemand bellen. Ook een pinpas of contant geld, je OV chipkaart en een briefje met daarop je naam en een ICE telefoonnummer zijn handig om mee te nemen. JustGoo heeft hiervoor speciale briefjes met plastic hoes.
KIES EEN VEILIGE ROUTE
In het donker moet je goed nadenken over de route die je gaat lopen. Loop niet in donkere bospaadjes en kies een route langs verlichte wegen of de ringweg rondom of door de stad. Zoek vooraf goed uit welke routes goed verlicht zijn, zodat je overal zichtbaar bent. Vooral veelgebruikte woon-werk routes zijn veilig om te lopen omdat er bijna altijd mensen zijn.
LOOP ZONDER MUZIEK
Misschien een beetje saai als je altijd gewend bent om met muziek te lopen, maar zonder koptelefoon loop je in het donker een stuk veiliger. Omdat je minder ziet, heb je je andere zintuigen harder nodig. Houd je oren dus vrij zodat je hoort wat er om je heen gebeurt.
VERTEL DAT JE GAAT HARDLOPEN
Laat je partner, ouders, vriendin of wie dan ook weten dat je de deur uitstapt voor je hardlooptraining. En vertel ook waar je gaat lopen.
TEGEN HET VERKEER IN
Fietsers zijn er niet altijd blij mee, maar voor je veiligheid is het beter om tegen het verkeer in te lopen. Op die manier zie je het verkeer dat je tegemoet komt en is er ruimte tussen jou en het verkeer dat van achteren komt.
Geniet van je run in het donker en just goo ....

 

Trainingsoverzichten

Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief
Please wait